Ik kom op Almkreek golfen voor mijn broodnodige rust

14-10-2017 |  Welkom van ons 750ste lid; welkom in de wereld van 24/7

Je bent 31 jaar. Je bent 24/7 met je eigen bedrijf bezig. Voortdurend online. Druk, druk, druk. De batterij is roodgloeiend. Burn-out ligt op de loer. Wat is het medicijn voor ons kersverse 750ste lid van Golfclub Almkreek, Youri Boekelman? De broodnodige rust zoeken in de golfsport.

Ik had een gesprek met Youri. Face-to-face. En dat is best uniek voor iemand die 24/7 ‘aan’ staat.
 
Even voorstellen
Youri Boekelman is ons 750ste lid. Youri woont in Gorinchem en is een druk baasje. Ik had een afspraak met hem op ons golfpark. Ik was precies op tijd. Youri was er al een kwartiertje eerder. En ik ontmoette hem op ons terras. Hij zat heerlijk ontspannen in de zon. Laptop voor zich uitgeklapt. ‘Even mijn mail checken’, riep hij toen hij mij zag. Welkom in de wereld van 24/7 online. Druk, druk, druk. Maar nu even niet. Ons gesprek was voor hem een verademing van rust. En voor mij een openbaring van de wereld van de snelle 30-ers.
 
Lead Tactics
Youri is mede eigenaar van Lead Tactics. Een jong Online Marketing Bureau. In 2016 gestart. Inmiddels 8 man sterk met een hoofdvestiging in een supercool verzamelgebouw in Den Haag. Maar Youri zit meestal bij klanten, of werkt vanuit zijn kantoor in Gorinchem. ‘Een Online Marketing Bureau, wat moet ik me daarbij voorstellen’? ‘Wat wij doen is door middel van online marketing zorgen dat onze klanten meer leads en daarmee meer business genereren. Dat is ons doel. Bijvoorbeeld hebben wij een klant die trouwpartijen verzorgt in zijn Beachclub. Door middel van online marketing is hij gegroeid van 50 naar 100 trouwpartijen per jaar in zijn Beachclub. Wij doen dit door heel gericht en vernuftig gebruik te maken van advertenties bij Google, LinkedIn, Facebook, Instagram en dergelijke. Ander voorbeeld. Ons is gevraagd om hoteleigenaren te vinden in Australië voor een property investment bedrijf uit Londen. En laatst hadden we een actie voor de Hartstichting. Dus een zeer divers klantenbestand. Kenmerk van ons bedrijf is steeds dat wij alleen klanten helpen die bij ons passen. En dus ook mee willen in de wereld van internet’.

Als ik op de website van zijn bedrijf kijk, ben ik natuurlijk benieuwd naar wat zijn klanten over zijn bedrijf zeggen. Die zijn er heel lovend over: geen ‘nine-to-five’ mentaliteit; dit zijn pas echte experts; als je bedrijf een boost nodig heeft moet je bij Lead Tactics zijn. Whoow. En dat gecombineerd met hoge scores: negens en tienen!

Youri praat er bevlogen over. Hij is Lead Tactics. Dat is natuurlijk heel mooi. Maar de boog kan niet altijd gespannen zijn. Vandaar dat hij op zoek ging naar een sport die hem de nodige rust en ontspanning geeft. Een buitensport. Heerlijk de natuur in. Paar uurtjes sporten en dan weer aan het werk. En die sport is voor Youri ‘golfen’ geworden.

‘Deed je eerder andere sporten, vroeg ik hem’? Youri: ‘ja, ik doe aan wake-boarden en kitesurfen. Maar daar heb ik weinig tijd meer voor. Daarnaast heb ik nog een personal trainer in een fitness centrum in Gorinchem. Maar ik zocht een buitensport’.
 
Naar Golfclub Almkreek
Mijn vraag was dan natuurlijk ook: ‘hoe ben je dan bij Golfclub Almkreek terecht gekomen’? En dan komt de vakman in Youri naar voren. ‘Ik heb serieus onderzoek gedaan naar de golfclub die het beste bij mij past. Ik ben bij verschillende golfclubs in de regio gaan kijken. Ik heb bij de verschillende kandidaat golfclubs aangeven dat ik overweeg lid te worden. Ik ben toen, wat ik in mijn werk ook altijd doe, gaan testen. En Almkreek kwam als beste uit de test’. Ik zat toen natuurlijk op het puntje van mijn stoel. ‘En wat waren de doorslag gevende punten uit jouw test die tot de keuze van Almkreek hebben geleid’? Youri: ‘bij Almkreek is het rustig, geen omgevingslawaai; het clubhuis ziet er wat beter uit dan bij de anderen; de driving range is er prima. En wat vooral voor mij de doorslag gaf. Jullie reageerden heel snel op mijn ingevulde contactformulier. Ik kreeg daardoor het gevoel dat ik belangrijk ben voor Almkreek. En bij de anderen was dat veel minder het geval’.
 
Leren golfen in een groepje
‘Ik heb dus gekozen voor Almkreek. Ik koos verder voor een instappakket van 5 maanden. Je wordt daarin klaargestoomd om daarna de baan in te kunnen. Het zijn 22 groepslessen met daarna een examen. Je bent dan automatisch lid van de Golfclub. In mijn geval het 750ste lid. En verder krijg je nog korting op de horeca en een aantal andere zaken. En dat voor een heel aantrekkelijke prijs. Daar heb ik dan ook weer naar gekeken. Precies wat ik zocht. Leren in groepslessen. Je leert ook door naar anderen te kijken. De instap is laag. Iedereen begint bij nul. Het was dus een bewuste keuze om in groepsverband te gaan golfen. En ik vind die groepslessen erg leuk. Maar ondanks dat. Ik moet nog veel leren voordat ik me kan meten met de toppers. Maar dat laatste is vooralsnog niet mijn doel. Ik zoek en vind rust in de golfsport’.
 
En wat zijn je ervaringen bij Almkreek tot nu toe?
‘Ik heb nu 5 lessen bij Niels gehad. En dat bevalt me prima. Ik vind het leuk en het ontspant mij. En als je het over Almkreek hebt, ik vind de mensen hier gastvrij en vriendelijk. Het is een open club waar je snel wordt opgenomen. En last-but-not-least: de kwaliteit van de groepslessen vind ik prima’.

‘Zijn er nou ook nog punten die we als Almkreek kunnen verbeteren’. ‘Ja, 1 puntje. En dat is iets vanuit mijn vakgebied. Jullie website is niet responsive’. ‘Dat moet je me even uitleggen’. ‘Nou, dat betekent dat de website op de laptop goed te lezen is. Maar dat het format op je mobieltje daarop niet is aangepast’. ‘Dat nemen we ter harte, dankjewel. We gaan er mee aan de slag’.
 
Met Youri hebben we een super expert in huis gekregen op het gebied van online marketing. Altijd handig. En misschien in de toekomst zelfs meer dan dat. Voor ons een uitdaging om met hem als 750ste lid van Golfclub Almkreek, onze marketing een boost te geven. Och nee, hij kwam hier voor zijn rust. Of toch?
 
Ad Gravendeel
 
Ik kom op Almkreek golfen voor mijn broodnodige rust

« Terug